Selectia personalului - cum sa gasesti persoanele potrivite in functie de job

Daca in trecut sa gasesti un inlocuitor pentru un loc de munca care se elibera putea dura chiar si luni intregi, in prezent, exista firme specializate care se ocupa de selectie si recrutare.

Astfel ca, piata muncii a devenit alerta, joburile noi apar rapid, personalul potrivit este gasit chiar si in cateva zile de la publicarea locului de munca vacant sau nou aparut.

Insa, cum alegi persoanele potrivite pentru un job? Specialistii in resurse umane au secretele lor, insa din articolul urmator vei afla ce inseamna selectia personalului, cum sa alegi persoanele potriviet in functie de jobul respectiv, dar si cateva criterii de calificare si selectie a personalului.

1. Selectia personalului - cum sa alegi persoanele potrivite

Atunci cand esti specialist in resurse umane, totul pare mai simplu, mai ales dupa cativa ani de experienta si cateva sute de interviuri cu posibili angajati. Insa, pentru o selectie ca la carte, ai nevoie sa respecti reguli.

  • In primul rand, se va face o selectie a CV-uri depuse pentru jobul respectiv, iar cei care nu au studiile sau experienta ceruta vor fi eliminati din start.

  • Viitorii angajati trebuie sa aiba studiile necesare in functie de locul de munca. De exemplu, diploma de licenta pentru a fi profesor sau diploma de bacalaureat pentru a putea ocupa un job de asistent manager.

2.Ce inseamna selectia personalului

Selectia personului este extrem de importanta, mai ales atunci cand vrei sa gasesti persoana potrivita jobului. Selectia inseamna alegerea unei persoane, după criteriile stabilite, pentru un anumit loc de munca. Daca rapoartele initiale sunt facute de departamentul de resurse umane (sau de firma de recrutare angajata), alegerea finala tine si de managementul firmei.

Care sunt etapele procesului de selectie:

  • selectarea candidatilor in functie de CV
  • un interviu preliminar care va selecta angajatii in functie de experienta, studii, abilitati
  • teste de inteligenta
  • teste de aptitudini
  • referinte legate de experientele ulterioare la alte locuri de munca
  • examen medical (pentru anumite joburi o sanatate excelenta este imperios necesara)
  • interviul final (unde se va decide exact cine este cel mai potrivit pentru jobul respectiv).

Care ar putea fi motivele pentru care unii candidati nu ajung sa fie angajati:

  • pregatirea insuficienta pentru sarcinile jobului respectiv
  • incapacitatea de a indeplini sarcinile de serviciu
  • recenzii negative
  • un angajat poate fi inapt fizic pentru un anumit loc de munca
  • o personalitatea problematică.

3. Criterii de calificare si selectie a personalului

In primul rand, atunci cand alegi un posibil angajat, ai la indemana cateva instrumente de cunostere si prospetare a ”pietei” angajarilor. De la publicare de anunturi pe site-uri de recrutare sau pe retelele de socializare, pana la recrutarea interna sau folosirea de recomandari.

Orice metoda de recrutare si selectie, este important rezultatul final: gasirea persoanei potrivite.

Iar daca posibilul viitor angajat a trecut de: interviul preliminar, testul de aptitudini, are referinte impecabile, experinta pe care ti-o doresti, ai gasit persoana potrivita!

Sursa foto: Pexels.com

Share:
Build your future © 2017 Human Source. Toate drepturile rezervate.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram